Adverteren bij Google kan lonen

Als uw website klaar is, dan duurt het wel even voordat u bent opgenomen in alle zoekrobotten.

Bij Google kan dit gemakkelijk 1 tot 2 maanden duren.

Wenst U meteen resultaat dan is Adwords van Google of zoekmachine adverteren, gebaseerd op betaal-per-click (Pay-Per_Click PPC), een optie.

U zult zelf al gemerkt hebben als u zoekt in een zoekrobot, dat u gesponsorde links van boven en rechts ziet staan die relevant zijn met u aanvraag. Dit is dus SEA en dit betekent dat we dus gaan adverteren bij de zoekrobot zelf, aan de hand van gesponsorde links.

Dit wil uiteraard zeggen dat in principe de hoogste bieder de hoogste plaats krijgt aangeboden in de zoekmachine. Het bedrag van adverteren gaat volledig naar de zoekrobot en kan in minder dan 1 dag geactiveerd worden.

Eens de betaling in orde is dan wordt u bij de gesponsorde koppelingen getoond (afhankelijk van het bedrag dat u sponsort) wanneer de klant een zoekaanvraag heeft gedaan die relevant kan zijn voor u (dmv zoektermen).

Is dit alleen voldoende ?

Een Adwords campagne opzetten is relatief gemakkelijk, maar kan echter zonder degelijke opvolging alleen maar een dure aangelegenheid worden. Wanneer de verkeerde zoektermen gebruikt worden kan het zijn dat u niet de klanten aantrekt die u op het oog had, ook al betaald u enkel als de bezoeker effectief geklikt heeft, een nutteloze klik is weggegooid geld.

Veel klanten van ons hebben hier al voordeel uit gehaald maar ervaring leert ons dat u best niet met kleine bedragen werkt.

Hoe lager het bedrag per maand hoe minder vaak u getoond wordt bij de gesponsorde links.

Deze vorm van adverteren is maandelijks of tot het bedrag "weggeklikt is".